top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תor1246

תחזוקה של סכין מטבח מקצועית

סכיני מטבח דורשות תחזוקה קבועה וראויה. לאחר השימוש בהן יש לנקות אותן, להשחיז אותן ולאחסן אותן במקום מתאים. תחזוקה של סכין מטבח מקצועית מסייעת לשמור עליה, כך שהיא תמשיך לחתוך באופן מדהים בכל פעם מחדש. אחד המרכיבים לתחזוקה נכונה הוא שימוש נכון בסכין. כך, חשוב להימנע מהנעת הסכין לצדדים במהלך השימוש בה. תנועות כאלה עלולות לפגוע בקצוות הסכין, משום שהמבנה שלה לא מיועד לתנועות כאלה. לכן, יש לשים לב שמניעים את הסכין מעלה ומטה בלבד.

כחלק מתחזוקה של סכין מטבח מקצועית יש לנקות אותה כראוי. אנשי מקצוע ממליצים לשטוף את הסכין ביד בלבד. זאת, גם אם הספק מצהיר כי מדובר בסכין עמידה בשטיפה במדיח כלים. סכין עם ידית עץ עלולה להיפגע באופן משמעותי, כך שבסופו של דבר, הידית תשחק. בנוסף, הידית עלולה להישבר בגלל מידת החום הגבוהה שבבטן המדיח. כמו כן, חומרי ניקוי אגרסיביים עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לסכין מטבח מקצועית. חומר ניקוי עלול לכרסם את הפלדה ואת ידית הפלסטיק, כך שייווצרו כתמי חלודה על הלהב והיא תהפוך קהה לתמיד.


אחת הדרכים הנוספות לשמירה על נאותות בתחזוקה של סכין מטבח מקצועית היא תשומת לב לעצמות, מזון קפוא וזרעים קשים. לשם חיתוך חלקים קשים כגון אלה, יש להשתמש בקופיץ או בסכין קצבים. הניסיון לחתוך חלקים קשים באמצעות סכין שאינה מתאימה עלול לשבור את הלהב. בהמשך לדברים אלה, יש לציין כי בכל מקרה, חשוב לא להפעיל לחץ רב מדי על סכין.






13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page